שי חסון
  • דף הבית
  • מי אני?
  • שיווק
  • מיתוג
  • יעוץ ואימון עסקי
  • מוצרים ושירותים
  • מאמרים
    • למה לא אני?
    • שיווק באינטרנט
    • מיתוג אישי אז ועכשיו
    • הקמת עסק
    • התחלות חדשות
    • מה שאתם לא יודעים שאתם אומרים
  • צור קשר
  • דף הבית
  • מי אני?
  • שיווק
  • מיתוג
  • יעוץ ואימון עסקי
  • מוצרים ושירותים
  • מאמרים
    • למה לא אני?
    • שיווק באינטרנט
    • מיתוג אישי אז ועכשיו
    • הקמת עסק
    • התחלות חדשות
    • מה שאתם לא יודעים שאתם אומרים
  • צור קשר
שי חסון
  • דף הבית
  • מי אני?
  • שיווק
  • מיתוג
  • יעוץ ואימון עסקי
  • מוצרים ושירותים
  • מאמרים
    • למה לא אני?
    • שיווק באינטרנט
    • מיתוג אישי אז ועכשיו
    • הקמת עסק
    • התחלות חדשות
    • מה שאתם לא יודעים שאתם אומרים
  • צור קשר
  • דף הבית
  • מי אני?
  • שיווק
  • מיתוג
  • יעוץ ואימון עסקי
  • מוצרים ושירותים
  • מאמרים
    • למה לא אני?
    • שיווק באינטרנט
    • מיתוג אישי אז ועכשיו
    • הקמת עסק
    • התחלות חדשות
    • מה שאתם לא יודעים שאתם אומרים
  • צור קשר
מה שאתם לא יודעים שאתם אומרים
ראשי כללי מה שאתם לא יודעים שאתם אומרים

מה שאתם לא יודעים שאתם אומרים

נובמבר 9, 2016 6:39 am אין תגובות shaiuser

מה שרציתי להגיד זה ש….

כמה פעמים יצא לכם להשתמש במשפט הזה? בדרך כלל כשרציתם להתנסח שוב בצורה טובה יותר ומובנת יותר. העניין הוא שלרוב אנחנו מתייחסים בכך לטקסט הנאמר בלבד ומתעלמים לחלוטין ממה שנקרא סאב טקסט (SUB TEXT).

מהו בעצםהסאב טקסט?

הסאב טקסט הוא למעשה כל מה שאני אומר מסביב לטקסט. בנוסף לטקסט יש שפה נוספת שלרוב אנחנו לא מודעים אליה והיא מעבירה מסר דרך טון הדיבור, שפת הגוף, מבטים.

הסאב טקסט הוא זה שקובע ברוב המקרים מה מתקבל אצל המאזין ולכן כדאי וחשוב לנו מאוד להיות מודעים אליו וללמוד כיצד נוכל להשתמש בו בתבונה ולתועלתנו.

אם נדע לפרש את הסאב טקסט נוכל להבין ולקרוא אנשים טוב יותר, נוכל להסביר את עצמנו טוב יותר ובאופן שאינו משתמע לכמה פנים.

כשאנחנו מדברים עם אדם מסוים או קבוצה אנחנו מתקשרים בארבעה ערוצים:

הראשון הוא הדיבור – הדיבור הוא מה שאני מתכוון לומר, הוא התוכן שבו אני שולט, מכיר ויודע (או לפחות מאמין שכן).

הערוץ השני והנסתר לפעמים הוא הטון – איך אני נשמע? באיזה טון דיבור אני משתמש במודע או שלא במודע? האם אני נשמע בטוח? מדבר בקול חזק או חלש? האם אני נשמע מונוטוני? ועוד…

ערוץ תקשורת נוסף הוא שפת הגוף – בזמן שאני מדבר מה אני עושה עם הגוף? רוכן קדימה, משלב ידיים, מגרד בראש, נוגע באף וכיוב'.

ערוץ התקשורת האחרון שבו אנו משתמשים הוא הפנים – הכוונה היא למימיקה של הפנים: הרמת גבה, קשר עין, קימוט המצח, חיוך, מבטים חטופים לצדדים והבעות פנים נוספות בעלות משמעות כזו או אחרת.

כל אחד מהערוצים האלו הוא בעל חשיבות רבה בזמן שבאים לנתח ולהבין דבריו של אדם מסויים. לדוגמה בזמן שראשי ממשלות ונשיאים נואמים יש אנשים שמומחים בפיענוח הסאב טקסט ואותם רבי דרג נעזרים בהם כדי לא לתת פירוש אחר לדבריהם.

בסופו של דבר דווקא הסאב טקסט הוא שנותן את הטון ודרכו אנחנו מפרשים את הדברים הנאמרים. אם זה הבעות הפנים, שפת הגוף, או הקול של אותו דובר.

תחשבו כיצד מידע כזה יכול לעזור לכם בלדעת ולקרוא אנשים טוב יותר, אלו יכולים להיות שותפים פוטנציאלים, חברים, בני/בנות זוג וכיוב', בנוסף תוכלו לדעת כיצד להשתמש בזה כשאתם מדברים עם אנשים אחרים על מנת להעביר את המסר שלכם בצורה מיטבית.

ערוצי התקשורת האלו ומה שנקרא בגדול שפת גוף זו שפה כמו כל שפה ולכן צריך ללמוד אותה ולהתאמן על מנת להשיג תוצאות.

אין לי ספק שבפעם הבאה שתדברו עם מישהו תשתדלו להיות מודעים יותר לצורה שבה אתם מעבירים את המסר שלכם, על אחת כמה וכמה כאשר אנו נדברים עם מישהו בפעם הראשונה כי כמו שאומרים אין הזדמנות שניה לרושם ראשוני.

כמובן שלא נגענו בקצה קצהו של המושג הגדול הזה שנקרא שפת גוף ובמקסימום עוררתי מעט את מודעותכם אליו. בכל אופן מדובר בתורה שלמה וטכניקה לפיענוח שפה זו שמקורה בתת המודע שלנו ועצם הרעיון להפוך את התת מודע ליותר מודע נותן לנו כוח עצום בהבנה של אנשים ודרך התנהגותם.

 

 

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

צרו קשר

שי חסון - יעוץ עיסקי

כתובת : עומר
טלפון : 050-8642409
אימייל : hassonsh@gmail.com

החזון שלי

" לראות יותר עסקים מצליחים ושורדים בזכות עבודת מיתוג ושיווק נכונה ולתרום באופן משמעותי לשיפור הסטטיסטיקה העגומה של הרבה עסקים בארץ "

יעוץ עסקי, אימון עסקי, מיתוג, שיווק בדיגיטל, בניית אתר, שי חסון, Shai Hasson, מיתוג, שיווק, עיצוב לוגו

פנו אלינו
עשו לנו לייק
כל הזכויות שמורות ל - שי חסון
גלילה לראש העמוד
דלג לתוכן
פתח סרגל נגישות

כלי נגישות

  • הגדל טקסט
  • הקטן טקסט
  • גווני אפור
  • ניגודיות גבוהה
  • ניגודיות הפוכה
  • רקע בהיר
  • הדגשת קישורים
  • פונט קריא
  • איפוס